Батьки з Кропивницького започаткували першу в місті альтернативну школу. Проєкт виношували певний час, і все ж таки у них вдалося його започаткувати. Про те, як працює школа і що в ній особливе читайте далі. Більше на kropyvnytskyi.in.ua.
Для чого створили альтернативну школу?
Зоя Лебідь директор цієї школи, мама одного з учнів розповіла, що створили «КРОК» у 2017 році для своїх дітей батьки. Спочатку діти навчалися у простій середній школі. Ідея створення цієї школи прийшла тоді, коли батьки помітили, що класи в середніх школах, де навчалися їхні діти переповнені, дають велику кількість домашніх завдань і проводять негнучку навчальну програму.
В альтернативній школі учні навчаються офіційно, вони можуть після її закінчення вступати в вищі українські навчальні заклади, перевестися до інших шкіл. Крім того, після закінчення школи «КРОК» діти отримують атестат, табелі і здають відповідні екзамени, ЗНО.
Директор розповіла, що за час існування закладу батьки беруть активну участь в розвитку школи, долучаються до важливих шкільних питань.
Повна свобода для вчителів

Наставники для школярів – Надія, Іван, Тетяна працюють, щоб виявляти у дітей їхні сильні сторони, таланти. Вони ведуть не класичний тьюринг, про який пишуть зазвичай в підручниках. Крім розробки виховної програми в закладі уважно слідкують за успішністю дітей. Діти можуть повноцінно довіряти вчителям, що є дуже важливим.
В такій школі вчителі не перевантажені перевірками постійних контрольних робіт, бо вони проводяться дистанційно під контролем тьюторів.
Таким чином, час витрачається на створення матеріалів для наступного навчального року і вдосконалення методів викладання. Вчитель Геннадій Кривенко розповів про свої враження, що йому не потрібно здавати календарні плани, конспектувати уроки, ніхто не контролює це. Він може зупинитися, коли йому це потрібно, бо цього потребують діти. Крім того, є гарна нагода пояснити дітям, які щось не зрозуміли під час уроку.
Тьютори створюють весь навчальний та виховний процес. За внутрішкільною системою оцінюють самостійність дітей, проводять аналіз динаміки розвитку дитини від першого її для в школі. Займаються підготовкою батьківських зборів.
Така альтернативна школа працює з 9:00 години ранку до 13:00. Тут проводять позакласні заняття. Дітей залучають на спеціальні волонтерські проєкти, щоб вони могли розуміти, які фактори допоможуть їм в майбутньому.
Тьютори школи говорять, що коли бачать, що у дитини є певні здібності до чогось, але вона поки не знає, як можна їх реалізувати, то для неї готують спеціальні заходи, екскурсії. Це допомагає формувати уявлення про хобі.
У цій школі учні мають за обсягом менші канікули, ніж у звичайній школі, проте тьютори серед тижня можуть для них влаштувати туристичний похід, день в кіно і багато іншого. Таким чином учні розважаються і відпочивають.
Думки дітей і тьюторів
Тут велику кількість часу приділяють основним предметам: математиці, мові, історії. Поліна, яка навчається в школі з 8 класу говорить, що відчувається, що вчителям подобається те, що вони роблять. Все орієнтується на учнів, їх знання. Поліні в такій школі подобається навчатися, в неї немає ніяких питань щодо навчання. Дівчина розповіла, що класи маленькі, коли щось незрозуміло під час уроку, вчителі не ліняться пояснити ще раз.
Тьюторка Тетяна вважає, що в альтернативній школі діти вільні, бо в них немає строгих рамок. Вони можуть легко реалізовувати себе у зовнішньому вигляді, бо тут немає шкільної форми, і ніхто не забороняє фарбувати волосся.