Що варто знати про навчання й особливий підхід до стартапів в закордонному університеті? Розповідь кропивничанина Олександра Акименка

Олександр Акименко народився і працював у Кропивницькому. В місті він став відомим, завдяки своєму інтернет-журналу «Платформа».  Життя склалося так, що чоловік рік провів в Стенфордському університеті, навчався на спеціальній програмі медійників. На зустрічі в креативному просторі «Часопис» Олександр розповів про особливості закордонного університету, та деякі речі, які його вразили за рік навчання. Більше на kropyvnytskyi.in.ua.

Поїздка на навчання

Олександр виявився щасливчиком, отримав медійну стипендію, яка видається 20 людям на рік. Можливість безплатного навчання видається тим людям, які мають гарний досвід в медіа, шукають нові натхнення і можливості. Опинитися в цьому списку вдалося не відразу. Чоловік три рази подавав документи на програму, якось спілкуючись з її керівництвом, зрозумів, що вони пильно слідкують за розвитком людей. Три рази відмови не стали приводом падати у відчай.

У 2015 році Олександру прийшов лист від директора стипендії. Його запрошували на навчання в Стенфордський університет. Чоловік був дуже здивований. Таким чином він потрапив в дружній колектив, де навчаються 8 людей з різних країн світу.

То які особливості навчання в Стенфорді?

Цей заклад заснувало подружжя Стенфорд залізничні емігранти. Університет був створений на місці ферми. Стенфорд побудували за образом Гарвардського університету. В закладі особливе ставлення до предметів мистецтва. Для відвідувачів і студентів у відкритому доступі музеї класичного мистецтва.

Чоловік говорить, що у Стенфорді проводиться мотивація для розвитку. Вчені щороку роблять багато відкриттів. Станом на 2015 рік офіційно зареєстровано понад 400 винаходів.

Завдяки ліцензії й прибутку заклад розвивається. Особливо цікаве в університеті навчання. Тут сили команд рівні. У будь-якому з класів проводиться проєктно-орієнтований підхід. В кінці семестру команди повинні продемонструвати стартап на панелі для інвесторів. Якщо інвесторам подобається ідея, то вони легко вкладають свої гроші в неї. Цінність командних відносин досить висока, кожний учасник старається допомагати іншому, бере на себе відповідальність. У командах гарно розвинуте критичне мислення.

Олександру подобається дизайн-мислення. Він розповідає, що це спеціальна релігія Стенфорда. По суті, гарний метод створення інноваційних ідей, здатність придумувати щось нове, виходити за межі та бути креативним.

В закладі немає засудження, тобто якщо команда прогоріла з проєктом, то варто зайнятися новим. У розумінні людей, які навчаються в Стенфорді, помилка є великим досвідом. Тому важливо допускати помилки й швидко йти далі, переходити до нового.

Сила розвитку стартапів і підприємництва – гарний приклад для українських вишів

В кампусі кожна людина має багато можливостей у розвитку свого стартапу. Тут завжди безліч компаній, в які студенти  йдуть стажуватися і працювати. Спеціальні фонди в кінці семестру приходять в класи університету на презентації стартапів. Вони влаштовують погоню за талантами й інвестують в їх ідеї.

В цьому університеті багато студентів, які бажають, або створюють стартапи. Людям завдяки унікальним ідеям легко вдається змінити світ і зробити неможливе. Для розвитку стартапів є велика інфраструктура – бізнес-школа, в якій навчаються люди, які будують бізнес і мають досвід управління бізнесом. Крім того, є свій акселератор StartX, де не беруть ні грошей, ні частки в компанії зі студентів за участь, знайомлять їх з інвесторами, щоб студенти могли просунути свій стартап.

Студенти закладу завжди серйозно ставляться і готуються до занять. Прийти на уроки й не підготуватися – це поганий тон, до прикладу, в бізнес-школі практично все навчання будується на обговорені кейсів. Якщо людина його не вивчила, то приходити на заняття немає ніякого сенсу.

Олександр вважає, було б дуже добре застосувати певні принципи навчання зі Стенфорда в українських університетах.

Comments

.,.,.,.